01 februari 2006

Erratum

In de vorige post heb ik fouten gemaakt. Ik heb de aanpak van 'de jongeren' in een verkeerd daglicht gezet.
  • Het werk van vandaag vergelijken met de aanpak van weleer is fout.
  • Alle jongeren over één kam scheren is even fout als alle ouderen dezelfde beoordeling geven, en is zowiezo altijd fout.
  • Door het stukje te schrijven heb ik juist bevestigd wat ik er in aanklaag.
  • Mezelf op de voorgrond zetten om anderen te bekritiseren. Moet dat?

Ik ga het stukje niet wegnemen. Neen. Ik wil het laten wegdeinen en verdringen door andere en nieuwe post.

2 reacties:

Op 01 februari, 2006 , Blogger Cherry Blossom Girl zei...

Elke leeftijd heeft zijn voordelen en zijn nadelen.
Op elke leeftijd maakt een mens de grootste flaters en de wonderbaarlijkste handelingen. Hieruit volgt dat mensen op ieder moment van hun leven kwaliteiten en gebreken hebben.
Maakt dit het niet boeiend?

De combinatie van een fleurige maar onervaren tiener (met bruisende ideeën die hand in hand gaan met nonchalant en onbezonnen gedrag) met een iets oudere persoon die kan steunen op talrijke ervaringen (maar ook op misschien te traditioneel gedrag).
Maakt dit het niet net boeiend?

Ze vullen elkaar aan, ze kunnen van elkaar leren. Alleen is maar alleen, samen is een team.
Maar respect... respect voor elkaar, ça c'est important...

 
Op 01 februari, 2006 , Blogger Bad, Mean, Ugly zei...

cherry blossom girl,

Dat is net wat ik bedoel en wat jij zo goed verwoordt: samen dingen doen met respect. Wederzijds.
Gelukkig hoeven we het negatieve niet te veralgemenen.

Merçi, j'avais besoin d'un petit mot...

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage