24 januari 2006

nessel retupmoC

Ze hebben mij gevraagd om mijn computers te gebruiken om les te geven aan volwassenen met een mentale handicap. Dik in orde! Ik heb mezelf erbij uitgeleend, want je weet maar nooit!

Gisteravond was de eerste les. Onder de hoede van drie begeleidsters, en mezelf. Met z'n tienen zijn ze het lokaal en de computers komen 'bezetten'. Veel, héél veel ongecontroleerd gescheeuw en wilde gebaren hebben mij de eerste tien minuten in een hoek geduwd.

Daarna ben ik met hen bezig geweest. Hen geholpen om woordjes en tekeningetjes op het scherm te zetten. En ik heb ervan genoten. Eéntje slaagt er zelfs in om tekst achterstevoren te tikken. Hun dankbaarheid is enorm als het ze lukt om ook maar het minste voor elkaar te krijgen. Ze pakken je gewoon lief vast! Maar ik heb ook zien wenen omdat een figuurtje per ongeluk van het scherm werd gewist.

Nog vier keer komen ze terug. En ik mag hen nog vier keer helpen.

Ik kijk er naar uit.

1 reacties:

Op 25 januari, 2006 , Blogger Cherry Blossom Girl zei...

!trah toorg

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage