14 september 2006

Vino tinto?


Jullie wisten het al; we hebben nogal wat druiven staan in onze tuin. De oogst is biezonder goed dit jaar en we kunnen het niet allemaal opeten. Wat gedaan? Persen! Druiven persen en het sap bewaren, drinken, 'iets mee doen'.
Ik heb bijna 30 kilo druiven geplukt, gewassen, van de trossen gehaald en in de sapcentrifuge gekieperd. Resultaat? 6 Liter heerlijk druivensap.
Een gedeelte gaat in de vriezer voor onze kookkunsten (coulis), een ander gedeelt staat in de koelkast voor 'consumtie' en de rest is eigenlijk al opgedronken tijdens en na de druivenbehandeling.
Het sap bevat nog veel 'vaste' delen zodat het eigenlijk eerst nog moet bezinken maar het is zóóóó lekker dat ik er niet vanaf kon blijven. Ik heb er gisternamiddag meteen een aantal glazen achterover gekieperd. Te veel natuurlijk Met als resultaat dat de darmen een grondige spoelbeurt hebben gekregen....

Ach ja, de mens is zwak. Het moest maar zo lekker niet zijn.

6 reacties:

Op 14 september, 2006 , Blogger Cherry Blossom Girl zei...

Je neemt dus een paar flessen mee op de volgende srs-meeting? :-)

 
Op 15 september, 2006 , Blogger Bad, Mean, Ugly zei...

CBG, ik vrees dat er niets meer over is tegen dan...jammer maar lekker..

 
Op 16 september, 2006 , Anonymous Anoniem zei...

Mjam lekker druivensap! 30 kilo, amai! Ik vraag me toch af wat voor 'vedden' jij in je tuin gebruikt Chretien. Wanneer hou je eens een opendeurdag? :)

 
Op 17 september, 2006 , Anonymous Anoniem zei...

tss zeker dat je geen vino tinto gemaakt hebt? want aan de spellingsfoutjes te zien.. :D lol
hmm zou je eigenlijk druivenijs kunnen maken?

 
Op 18 september, 2006 , Blogger Bad, Mean, Ugly zei...

@tine(1): Opendeurdag? Dat moet je regelen met de tuinierster. Een héle kwaaie met een lange riek die angstvallig haar fruit bewaakt...

@tine(2): Spellingsfoutjes? Show me. Ik wil wel wat bijleren hoor!
Druivenijs! Yesss, dat moet kunnen maar dan doe je best het 'most' erbij (vruchtvlees en schilletjes), zonder pitjes. Ik denk dat het héél lekker is. Een traktaat voor jouw verjaardag misschien? Toevallig vandaag :)?

Maak er een leuke dag van, meid! Zonder spellings- of andere foutjes...

 
Op 19 september, 2006 , Anonymous Anoniem zei...

:) jup verjaardag was gisteren *voelt zich stokoud*

spellingsfoutjes: biezonder (wordt wel zo uitgesproken, maar schrijf je bijzonder)
een ander gedeelt (gedeelte, zeker schrijffoutje ;))
consumtie (of is dat een insider?)

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage