07 juli 2006

De werf: episode II

Van alle dingen die ik het minst graag doe is afbreken en slopen nummer één. Maar ja, als je iets nieuws wilt dan heb je niet de keuze. Ik heb, beste bloggers, in deze hitte heel mijne binnenkoer gesloopt! Inclusief de scheidingsmuur van onze buren. Ondanks de vele liters water geraakte ik het 'droge krentengevoel' maar niet kwijt.



Al wat je kapotbreekt met deze loodzware breekhamer moet je ook nog eens oprapen en 30 meter kruien om het dan nog eens in een container te kieperen. Niet gelogen: 12m³ puin gemaakt en vervoerd in 6 uren! Het droge krentengevoel heeft mij niet meer losgelaten. Tweemaal daags douchen en drie stel kleren helpen daar geen moer aan.

Om het tekort aan vocht te compenseren en ook omdat de donderdag-zomeravonden in Hasselt best wat te bieden hebben, ben ik naar het Kaperconcert gegaan. Met vrienden en familie. De Palmkes hebben het vochtpeil omhoog gebracht. We hebben lol gehad!

De dag daarna, vandaag dus, sleuven voor funderingen uitgegraven. Want het moet ook stevig zijn hé. The heat is killing me. De zon is onbarmhartig en geselt mijn lijf. Ik probeer het hoofd koel te houden ...vruchteloos.

Als je gleuven uitgraaft dan moeten die natuurlijk worden volgestort met beton. De zon maakt dat niet en de kaboutertjes ook al niet. Collega-bloggers moet je dat ook al niet vragen en dus doe ik het zelf: beton maken...menslief! Ik druip niet langer meer van het zweet, neen mijn t-shirt lekt!

En dan kan je de gleuven volstorten met véél zweet en...beton. Vele molentjes draaien, zand en kiezel scheppen, cement en water bijvoegen. Allé, ik moet het jullie niet vertellen. We zijn allen Belgen. En tussendoor wordt voortdurend materiaal geleverd, een reusachtige lichtkoepel, daktimmerhout, EPDM dakbekleding, en natuurlijk bakstenen en betonblokken.

Ik kreeg van een blogster de opmerking dat mijn hoofd op een cocosnoot begint te lijken (omwille van de bruine kleur - de haartjes stonden er al op). Awel, ik vrees dat het nog erger gaat worden! Maar toch, het koelt een beetje af en bovendien: vanaf episode III begint het opbouwend werk! Yesss!!!

6 reacties:

Op 07 juli, 2006 , Blogger Cherry Blossom Girl zei...

Hihii, dit begint op het vervolgverhaal van het CCHa te lijken... :-).

't Is toch nog altijd waar hè, dat ik 'n glaasken (of 2) champagne mag komen drinken? :p

Succes met de opbouw, maar euh... toch voorzichtig ook hè...

 
Op 08 juli, 2006 , Anonymous Anoniem zei...

Chretien, volgens mij ga jij alleen maar poseren op de foto en gebruik je bruinen zonder zon hihihi

nee hoor, ik moet je bewonderen, chapeau! goed gewerkt!!!

 
Op 08 juli, 2006 , Blogger Tine zei...

die 'kokosnootkop' kan gemakkelijk verholpen worden door gewoon in bloot bovenlijf te werken: kokosnootlijf dan zeker? :D

 
Op 08 juli, 2006 , Anonymous Anoniem zei...

Amai, chapeau. Al dat labeur helemaal alleen? Da's nog straffer dan die mannen die het fietspad naar Stevoort hebben aangelegd.

 
Op 09 juli, 2006 , Blogger Bad, Mean, Ugly zei...

@cbg: Champagne! Absoluut, en aardbeitjes doen we er ook nog bij.

@tine(1): Bruinen zonder zon? Tineke toch, da's voor flauwe trienen en plastieken ventjes. Niet voor mij!

@tine(2): Bloot bovenlijf? Als ik dàt aan de zon moet blootstellen, aiaiai...maar ik begrijp dat je meer wil zien hoor. Zo 'n torso...

@sjee: Goed opgemerkt! Wakkere kerel met ervaringsdeskundigheid.

 
Op 09 juli, 2006 , Blogger Tine zei...

zo'n torso? hoe kunnen wij dat nu weten?? :p wie weet wat er onder dat los tshirt schuilgaat... :D en waarschijnlijk moeten we dan ook nog een zonnebril opdoen..

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage