14 september 2006

Stem LdF! Maar wacht nog even....

Een paar dagen geleden; zonnetje schijnt en deze jongen fietst goedgemutst over de kleine ring rond Hasselt. Flinke vaart want dat koelt lekker af (tot je afstapt).
Op de fietsroute heeft 't stad een paar petanquebanen aangelegd. Jaja, je leest het goed! Op de fiets- en wandelweg! Ter hoogte van het seniorencentrum 'De Boelvaar'. Je ziet er nooit iemand een balletje werpen maar ja, ooit zal het wel eens nodig geweest zijn zeker? Maar ik wijk af en dat is precies wat ik ook had moeten doen toen ik de banen naderde. Ik ben er al minstens honderd keer voorbij gefietst maar deze keer liep het mis.
Verstrooid? Rondgapen? Schoon volk in de buurt? Wie weet het? Ik in ieder geval niet. Wat ik wél weet is dat ik plots met een rotvaart de hoogte in schoot en dat ik -een beetje versuft- boven op de petanquebaan stond. De fiets netjes in de hand.
Alle loshangende en vastzittende delen onderaan mijn dierbaar lijf voelden nogal pijnlijk aan. Niet verwonderlijk: de banen liggen in een bak van pakweg 20cm hoogte. Als je daar 'volle bak' tegenaan knalt....
Resultaat: mijn dierbare fiets heeft zware averij opgelopen, band, wiel, voorvork, lakschade....alé het gaat weeral geld kosten.
Nog een resultaat: mijn loshangende en vastzittende delen onderaan mijn dierbaar lijf hadden toch wel wat lieve en zachte zorgen nodig, maar dat kost gelukkig niet zo veel. Je moet er alleen iets voor terugdoen. Een soort ruilhandel dus.

Een petanquebaan aanleggen op een fietspad! Knettergek zijn ze!
Wacht nog even met stemmen op de LdF-partij. Ik wil eerst het partijprogramma van de petanquepartij zien...

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage