05 februari 2006

Zusjes Galgif jarig


Ze lijken wel een tweeling, mijn lief en haar vriendin, maar ze zijn het niet. Verre van. In een diep verleden zijn ze elkaar tegen het lijf gelopen en sedertdien zijn ze onafscheidelijk. Ik noem hen steevast 'de zusjes Galgif', goedbedoeld weliswaar.

Ze zijn allebei op achtereenvolgende dagen jarig. Mijn oogappel op 3 en het tegengewicht op 4 februari. En dan wordt er jaarlijks, op wisselende locatie, gekookt voor ons en nog wat vrienden. Zo vieren ze samen hun verjaardag en zo is het altijd feest!

Gisteren was het de beurt aan mijn lief. De hele dag heeft ze staan snijden, kloppen, roeren en bakken. Mijn enige bijdrage was eventjes naar de Colruyt rijden voor een paar lekkere wijntjes.

Met z'n zessen hebben we aan een mooie tafel aangeschoven voor het volgend menu:

Champagne
met diverse lekkere beetjes.
*
Zelfgemaakte garnalenkroketjes
*
Aspergesoep
*
Varkenshaasjes met portosaus
Aardappeltjes met gedroogde tomaatjes en kruidenvinaigrette
*
Moemba!
(maar dat is een apart verhaal)
*
Koffie met alweer, zij het andere, lekkere beetjes.

En dat alles mooi afgerond met lekkere wijntjes.
Lang zullen ze leven, de zusjes Galgif.

3 reacties:

Op 05 februari, 2006 , Anonymous Anoniem zei...

Van harte gefeliciteerd aan de galgif zusjes... :)

 
Op 06 februari, 2006 , Blogger dorien zei...

Jammie, klinkt berelekker. Ook van mij proficiat aan de zusje galgif!

 
Op 06 februari, 2006 , Blogger Cherry Blossom Girl zei...

Leve de vriendschap!

Ook van moi een proficiat!

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage