27 maart 2006

De tel kwijt

De vierde dag in Praag. Tijd om eens in de geschiedenis te duiken. Het hotel ligt aan de voet van de Petrin heuvel. Een enorm park waarvan de piek driehonderd meter klimmen hoger ligt. De zon schijnt en we worden overmoedig: we beklimmen de heuvel. Het bleek de moeite waard. Mooie vergezichten op de stad, een klooster inclusief paters in pij, een mini-Eiffeltoren, de oudste bibliotheek van het land en nog veel meer. En dat allemaal boven op de berg!
Tegen de middag laten we ons verleiden voor een patersbier. Verdomd lekker! En van drinken komt eten. Dus bestel ik een bord met bier bereide goulash. Ook verdomd lekker! Voor het eten betaal ik welgeteld drie euro! Ik was even de tel kwijt.(maar je moet er wel driehonderd meter voor klimmen)

In de namiddag trekken we terug naar beneden. Naar de 'nieuwe stad'. Onderweg doorkruisen we een opnameset van een of andere lokale soap. No pictures please, do not enter the set! Maar het was al te laat. Ik loop doorheen de set met mijn HasseltLokaal polo-shirt. 't Is voor de eeuwigheid.

Op naar het oudste café van Praag. Ook daar brouwen ze hun eigen bier, net zoals de paters daarboven op de berg. Een klein probleempje: men blijft bier brengen tot je vijfmaal hebt geweigerd. Doe dat maar eens in het Tjechisch! Ik snap niet hoe ze zoveel medeklinkers in één woord kunnen stoppen, laat staan uitspreken, laat staan na een paar potten bier. Het wordt hoe langer hoe moeilijker maar we geraken er uit.

Nu moeten we even bijkomen. Ik bekijk nog even de danspasjes van Eefje, Dorien en Els op www.hasseltlokaal.be. Wat die Ben I al niet klaarkrijgt! En seffens gaan we nog iets lekkers eten.

Morgen vliegen we terug naar huis. Dit is dus de laatste post vanuit Praag. See you all in Hasselt!

2 reacties:

Op 28 maart, 2006 , Blogger Cherry Blossom Girl zei...

Jullie hebben het daar duidelijk naar jullie zin in Praag!

Hier in Hasselt bevinden we ons nog in een roes van carnaval. Ik toch. Enne... die Ben moest niet veel doen hoor. Wij stonden al op dat podium te swingen voordat hij erop was gekropen ;-). Wat dacht je, wij zijn echte feestbeestjes hoor ;-).

 
Op 29 maart, 2006 , Blogger Bad, Mean, Ugly zei...

cbg, ik geloof dat ik een en ander gemist heb!
Feestbeestjes, ja, ik geloof je! Als ik de foto's op HasseltLokaal bekijk...nondenondenonde...
Maar we zijn terug in het land. So, watch it!

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage