26 maart 2006

De regen in Praag

Ochottekes! Deze morgen dacht is dat ik het zachte geroezemoes van de stad hoorde maar het was de regen. En het zag er echt niet goed uit. We maken er dus een regen-actieve-dag van: een museumdag!
Het eerste dat in mij opkomt is het Mozartmuseum, in de Bertramka Villa. Hier heeft Wolfgang, mijn favoriet, vaak verbleven. Hij schreef in deze villa de ouverture voor Don Giovanni. Niks mis mee hoor ik u al zeggen, ware het niet dat hij dat nog even snel deed de avond vòòr de premiére! Is het een mythe of niet? Ik weet het niet maar ik heb wel mijn bedenkingen als je beseft dat je dan nog partituren moet bezorgen aan het orkest. Er waren toen nog geen copieermachines, weet je. Bovendien moet de muziek worden ingestudeerd. Enfin, de mythe heeft haar rechten en de waarheid eveneens.

Even later paraderen we weer door de regen op zoek naar een?paraplu. Plots rijst daar een shopping center voor onze neus waarbij het gedoe in Wijnegem een kruidenierswinkeltje lijkt. Ongelooflijk! Hier hebben we de keuze gehad tussen minstens twintig restaurantjes op een rij. En we hebben er heel lekker en goedkoop gegeten.

Deze namiddag heeft de zon ons verrast. Leuke meevaller! We hebben dan maar een bezoek gebracht aan de Joodse buurt. Nou moe! Sjieke omgeving! Ik heb de creditcards veilig opgeborgen want deze luxe gaat echt boven mijn budget. Het viel uiteindelijk nog mee want we zijn niet echt vragende partij.

En nu zijn we natuurlijkbekaf. En die in Hasselt, na de lancering van HasseltLokaal,ook neem ik aan. Ik heb al een en ander kunnen volgen via het internet. Spannend!

Tot morgen, zzzzzzzzzzzzzz

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage