09 maart 2006

Straciatella

Ik heb gisteren de lentebode gehoord in onze straat. Hij snorde luid bellend voorbij en even later reed de bode langzaam en uitdagend onze deur voorbij.
De ijsjesman is er weer. Als geen ander weet hij wanneer de lente begint. Een nieuwe lente na teveel maanden herfst en winter. Niet dat die niet mooi zouden zijn maar toch, de lente dat is altijd 'het begin'. De nieuwe start voor vele levens én de aanloop naar de zomer.
Heerlijk! Twee bollen vanille voor haar en twee straciatella voor mij. Mét slagroom! Want het is lente en ik voel het aan mijn instrumenten.

1 reacties:

Op 10 maart, 2006 , Blogger Cherry Blossom Girl zei...

Wat vermelden we die lente toch graag! :-) Duidelijk dat het verlangen naar de zon groot is.
Laat die tijd maar komen dat je met 'n T-shirt je huid kan laten verwarmen... en er een druppel van dat ijsje op je pols spat...
Ik zou het nog niet kunnen, zo'n ijsje. Brr... veeeeeel te koud. Ik zit nog met de rug tegen de verwarmig en een deken rondom me :D.

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage