30 maart 2006

2000gr.

Na onze escapade naar Praag is het uiteindelijke verdict gevallen. Niet de kostprijs heeft sporen nagelaten maar wel mijn BMI.

De Body Mass Index.

Er heeft zich op die paar dagen in Tsjechië twee extra kilo's genesteld in de buurt van mijn navel. Schande! Bij vrouwen gebeurt de culinaire aangroei meestal iets lager en aan de andere kant. En dat deel is dan nog netjes opgedeeld in twee helften. Ik zit opgezadeld met een aaneengesloten geheel van opgeslagen nutteloze reserves. Het naveltje heeft alsmaar meer moeite om nog wat licht te zien.

Dat duurt minstens twee weken alvorens de extra aangroei is weggedeind.

Ik zal mijn beklag eens gaan doen op de Tsjechische ambassade. Misschien doen ze mij wel een kuur cadeau in een van hun mondaine oorden.

Yessss. Weeral weg!

8 reacties:

Op 30 maart, 2006 , Blogger Cherry Blossom Girl zei...

Hier van 'tzelfde. Ook 2000gram erbij :-). En dat dan nog in Belgenland.

Maak jij je maar niet zozeer zorgen... Maaginhoud is dat, niet direct vet (wat een walgelijk woord).

Meulenaere maakt dik? Praag precies ook ;-)

 
Op 30 maart, 2006 , Anonymous Anoniem zei...

Misschien kan je eens met Dorien mee gaan joggen, dan zullen de kilo's eraf vliegen...

 
Op 30 maart, 2006 , Blogger dorien zei...

Haha Chretien :-) En nu je een ster aan het worden bent (zie een stralende medion op TVL vanavond) moet je er wel op z'n paasbest uitzien hè :-) Free to join me for a jog, maar hoe lang je het zal volhouden....;-);-);-)

 
Op 30 maart, 2006 , Blogger Cherry Blossom Girl zei...

Oelala... wat een uitdagingen. Jaja Do, wie weet gaat het op Dwars door Hasselt niet enkel tussen jou en mij qua stadsreporterduel... Straks komt er nog eentje bij. Wat denk je Chretien ;-)?
PS. : Jullie hebben weer eens gestraald op TVL! Fantastique!

 
Op 31 maart, 2006 , Anonymous Anoniem zei...

twee duizend grammekes...in een wip ben je die weer kwijt :-)

 
Op 31 maart, 2006 , Blogger Bad, Mean, Ugly zei...

cbg: 2000 gram erbij voor jou is niet direct een ramp, weet je!

els: met Do mee gaan joggen. Volgens mij is dat niet gezond. Ze zit nu al in een praatgroep en ze is nog maar een paar keer gaan lopen. Ze praten zels al lopend!

Do: Jij hebt goed praten. Een afgetraind lijfje. Uitstekende (praat)conditie. Jij loop waarschijnlijk als een hinde rond hier in Kiewit. Hebben ze ook een groepje voor nijlpaarden?

chg: ik geef me gewonnen; ik ben geen partij voor jullie. En onze performance op TVL: ons honorarium moet nog gefactureerd worden.

tine: 2000 Grammekes kwijt in één wip?!? Tja, er zijn zo van die geluksvogels. Zucht!

 
Op 01 april, 2006 , Blogger Pieterjan zei...

Vakantie heeft bij mij meestal een omgekeerde werking want ik sta later op en eet dus gewoon minder. Tenzij je met CBG op restaurant terechtkomt...

Maar je hebt wel een punt Chretien, bij vrouwen komt het doorgaans lager aan. Hoe erg ze dat ook vinden, bij ons blijft het meestal rond die navel en dat is nu eenmaal niet te verbergen. Maar neem deze leuze maar over: elke kilo die je dikker bent, is een kilo waar je (iemand anders) meer van je kan houden.

 
Op 01 april, 2006 , Blogger Bad, Mean, Ugly zei...

PJ, bedankt voor de oneindig mooie en troostende woorden. Ik zal het tegen mijn buik zeggen.

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage