10 december 2006

Beauregard, la belle.


Ik heb haar behoedzaam in mijn handen omsloten. Ik was zelfs een beetje bang om haar mooie lijf te beroeren. Want ja, ze was mooi geworden door haar ouderdom en dwong respect af met haar uiterlijk. Wars van alle opmaak en franje hield ze haar ware aard al die tijd verborgen. Gehuld in een donkere teint en getekend door het stof van de tijd wachtte ze geduldig, de jaren tellend, tot vandaag.

Want vandaag was haar grote dag. De entrée in het volle daglicht dat ze zo angstvallig schuwde sedert haar geboorte. Ik heb haar schaamteloos begluurd toen ze daar stond op het witte tafelkleed, haar podium, haar forum, haar enig optreden ooit.
Met een zuchtje liet ze de kurk los; de laatste bescherming van haar diepste wezen, haar oprechte ziel. Ze weet dat ze niemand kan beliegen omdat ze enkel kan geven zonder recht op wederwoord.

Mijn lippen hebben haar beroerd en bevestigde mijn vermoeden: dit is een schoonheid. Zij was het magnificat van de smaak en heeft mijn tong gestreeld. Meermaals, o zo stout en o zo gul, en heeft zich volledig aan mij onderworpen. Tot ze leeggelopen en uitgeput, zich roerde in mijn hoofd. Schaamteloos mij bedwelmend met haar laatste droom: mij behagen tot haar einde.


Chateau Beauregard 1996.

14 reacties:

Op 11 december, 2006 , Blogger dorien zei...

En ik die dacht dat je de vrouw van je leven aan het beschrijven was...Maar die zinsbegoocheling was wellicht de bedoeling, denk ik dan weer. Foto te laat gezien, en dus te laat de bedenking gemaakt dat het uiterààrd om een zalig wijntje moest gaan ;-)

 
Op 11 december, 2006 , Blogger Bad, Mean, Ugly zei...

Als vrouwen en goede wijn samen zijn: wie is dan 'La fatale'?

 
Op 11 december, 2006 , Anonymous Anoniem zei...

La fatale, ik denk dat dat afhankelijk is van de hoeveelheid. Bij wijn uit te drukken in liters, bij vrouwen uit te drukken in (maak zelf je keuze):
- aantal kilo's
- aantal decibel
- aantal woorden per minuut
- aantal...

 
Op 12 december, 2006 , Anonymous Anoniem zei...

Als de wijn is in de man ...
Het is fijn dat U ons een mooie en goede fles laat zien, maar ik had liever ook eens van dat wijntje geproefd.

 
Op 12 december, 2006 , Anonymous Anoniem zei...

Ik vind het een prachtige beschrijving .

 
Op 12 december, 2006 , Anonymous Anoniem zei...

Een lekker glas wijn is nooit te vermaden.

 
Op 12 december, 2006 , Anonymous Anoniem zei...

Ik vind jouw artikel wel interessant,zou liever dat flesje kraken!

 
Op 12 december, 2006 , Anonymous Anoniem zei...

Ik vind het een mooi geformuleerde ode aan een lekker wijntje.Hopelijk heb je er ook van genoten.

 
Op 12 december, 2006 , Anonymous Anoniem zei...

bravo voor bad.mean&ugly said

 
Op 12 december, 2006 , Anonymous Anoniem zei...

geef mij maar een Pichon longueville Comtesse,veel beter

 
Op 14 december, 2006 , Blogger Bad, Mean, Ugly zei...

@ Walter, Chris, Anita, Snoeper, Denise, Liliane: (zijn jullie een clubje of zo?) volledig eens met jullie en merci voor de complimentjes.

@ Ronny (van hetzelfde clubje?) des goûts et des couleurs...maar als je een fles Pichon Longueville hebt liggen (liefst van 1998) dan geef je maar een teken :-)

 
Op 14 december, 2006 , Anonymous Anoniem zei...

ik hoop dat je dat flesje met iemand deelt, want een glaasje wijn met twee is super gezellig!

 
Op 15 december, 2006 , Blogger Bad, Mean, Ugly zei...

Je bedoelt: "Ik ben kandidaat" ? ;)

 
Op 15 december, 2006 , Anonymous Anoniem zei...

ik hou niet zo van rode wijn.. witte en rosé wel.. maar ik ben er zeker van dat je interessanter volk hebt om mee te drinken ;)

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage