18 februari 2006

Lief net gemist!



Ze hebben mij uitgenodigd om mijn gedicht voor te dragen in het kunstencentrum België. Net die avond heeft onze club een belangrijke bijeenkomst en aangezien ik de voorzitter ben...

"Je mag komen voordragen tussen 19 en 21 uur", mailde een cultuurdame van Hasselt een paar dagen voordien. Nadat 'mijn' vergadering goed en wel begonnen was ben ik weggespurt in een race naar België. Het was tenslotte bijna halfnegen. Zestien verkeersovertredingen later stormde ik de donkere zaal binnen, het verfrommelde gedicht in de hand geklemd.

"Te laat" zei diezelfde cultuurmadam aan de ingang, "de laatste is al geweest. Je mag wel nog voordragen 'pro forma'", voegde ze er nog aan toe. Op mijn "Ja, maar.." kon ze alleen maar zeggen dat het een communicatiefoutje was, meer niet.

Ik had mij nochtans voorgenomen om mijn gedichtje voor te dragen ongeacht of er al dan niet bekenden in de zaal zaten. L'essentiel c'est d'y croire. Maar ja. "Een communicatiefoutje" zei ze, "meer niet."

3 reacties:

Op 18 februari, 2006 , Blogger Cherry Blossom Girl zei...

Oh jee!
"meer niet", net aslof LIEF jou koud laat en het een even spectaculaire belevenis is als slapen! ...Niet dus!
Hm, echt wel jammer hè...

Maar, wanneer is er zoiets als 'de algemene uitslag'? Of hoe gaat het juist in z'n werk?

 
Op 19 februari, 2006 , Blogger Bad, Mean, Ugly zei...

De finalisten werden op zaterdagavond, gisteren dus, gelauwerd. Wegens andere dingen te doen ben ik er niet bij geweest.

Ik heb vanmorgen geen bloemen gevonden aan mijn voordeur en er stond ook geen persmeute te drummen. Ik denk dat mijn gedichtje dus niet weerhouden werd.

Niet erg, ik ben dan maar naar de bakker gereden voor verse broodjes en croissants.

En dat was ook voor "LIEF", maar dan onze versie...toch nog gewonnen!!!!

 
Op 20 februari, 2006 , Blogger dorien zei...

Jouw versie van "LIEF", van bij de bakker tot knusjes thuis, met zoete broodjes en peperkoeken hartjes, vermoed ik...
Da's idd wat echt telt, en zo win je idd je eigen 'LIEF'. Proficiat :-)

Jammer van die verkeersboetes. Cherry Blossom Girl, Bad Mean & Ugly (doeme wat een lange blognamen), ik vind het erg spijtig,
1. dat de ene geen gedicht instuurt, ondanks enorm veel talent
2. dat de tweede er wel eentje instuurt maar het niet durft te gaan voorlezen
3. dat de derde een gedicht instuurt, het wel wil gaan voorlezen, maar gewoonweg de deur wordt gewezen.

Een mens begint zich dan toch seriuze vragen te stellen, hoor ;-)
Volgend jaar een gedicht getiteld 'meer niet?'?

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage