25 februari 2006

Mayonaise proeven

Laatst werd ik tegengehouden door een felgekleurde glimlach met parelwitte tanden. Het was geen stunt van Gemey of Sensodyne. "Of ik wilde binnenkomen om mayonaise te proeven". Alsof ik mijn leven lang van dit moment gedroomd heb, ben ik gretig naar binnen gestapt. Mayonaise proeven. At last!

De rode smile was na een paar proeven niet erg gelukkig met 'mijn smaak'. Ik heb daar een merk, na luid smekken en smakken, als een 'plastieken surrogaat' bestempeld. De hot lips maakten verwonderd een grote O. Ik denk dat het product in de betroffen pot 'haar' merk was.

Toen mocht ik naar een reklamefilmpje kijken. Over 'haar' mayonaise natuurlijk. "En wat ik daarvan vond?" Het clipje toonde een lepeltje dat in een mayonaisepotje werd gedoopt en dat er mooi weer werd uitgehaald mét een wolkje eigele mayo erop. Het lepeltje was zelfs aan de onderkant niet eens besmeurd! Ik vertelde de glimlach dat, als ik een lepel in een pot mayonaise steek, die helemaal vol hangt. Onder- én bovenkant van het lepeltje. Op mijn vraag of de propere onderkant een eigenschap was van hààr mayonaise is ze nog steeds het antwoord schuldig.

Ik denk niet dat ze me nog ooit vraagt om iets te proeven. Ik had nochtans graag de Gemey....

1 reacties:

Op 25 februari, 2006 , Blogger Pieterjan zei...

Misschien is het "plastieken surrogaat" wel de reden waarom de lepel zo schoon bleef. Mijn tupperware blijft ook niet kleven.

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage