01 juni 2006

Meesje Pimpel

Voor ons keukenraam heeft zich de mooist denkbare idyle afgespeeld. De hoofdacteurs: een mezenkoppeltje dat dankbaar van het aangeboden nestkasje gebruik heeft gemaakt.
Ze hebben lieve dingen gedaan, eitjes gelegd, gebroed en toen is het beginnen te piepen in hun huisje.
Dagenlang hebben ze voer aangebracht. Levend voer, groen voer, zaadjes en graantjes. Onvermoeibaar vlogen ze heen en weer.

Vandaag heb ik het eerste kleintje zien uitvliegen.


De anderen zijn in de loop van de dag gevolgd. En nu is het erg stil in het huisje...
Véél te stil....ik weet niet eens waar die kleintjes nu zijn...

21 reacties:

Op 01 juni, 2006 , Anonymous Anoniem zei...

OOOOOOOOOOOOOH wat een schattige (geen vinken maar meesjes) pimpelmeesjes :)

 
Op 01 juni, 2006 , Blogger Cherry Blossom Girl zei...

Schattig inderdaad! Best mooie beestjes, zo vogeltjes!
Hoop dat je die klein mannen eens ziet fladderen voor je keukenraam ;-).

 
Op 02 juni, 2006 , Blogger Tine zei...

ik weet dat dat nog een jong dingske is, en het kan een vergissing zijn, maar hebben pimpelmeesjes geen blauwe pluimpjes ook?? ik ga toch ook voor vink..

 
Op 02 juni, 2006 , Blogger Bad, Mean, Ugly zei...

Hela Tinekes, nu weet ik het ook niet meer zulle!
Pimpelmees..vink..ik introduceer hierbij plechtig een nieuwe vogelsoort: de pimpelvink! Voilá, iedereen content!

 
Op 02 juni, 2006 , Anonymous Anoniem zei...

Ik ben er 200% zeker van dat het een pimpelmees is Tine. http://members.home.nl/mezen/Pimpelmees.html
en dit is een vink http://www.hacom.nl/~wimvo/Vogels/vink-.jpg

weer wat bijgeleerd se maar een pimpelvink klinkt ook niet slecht Chretien ;-)

 
Op 02 juni, 2006 , Anonymous Anoniem zei...

Ik zag meteen bij de eerste 'lezing' van je blog dat het een pimpelmees moest zijn ipv een vink. Dus ik geef Tine de stadsreporter compleet gelijk. Het meesje heeft nog maar weinig blauw omdat het nog wat donshaartjes heeft, en nog niet alle pluimpjes volgroeid zijn. Aan de tekening op zijn of haar hoofdje zie je duidelijk (voor kenners toch) dat het een pimpelmees is.

 
Op 02 juni, 2006 , Blogger Tine zei...

ok ok rustig, :) fout toegegeven.. maar in elk geval zijn onze pimpelmeesjes dan veel later uitgevlogen (ze waren iets ouder), want zij hadden al iets duidelijkere kleurtjes.. achja :) het blijven schattige diertjes (ze zien er zacht uit!!) - mijn lievelingsvogeltje in onze tuin

 
Op 03 juni, 2006 , Blogger Cherry Blossom Girl zei...

wat een vogelkenners! ik ken enkel een roodborstje, een meeuw en een merel :).
maar dat zal wel aan mij liggen zeker :).

 
Op 04 juni, 2006 , Blogger Tine zei...

:) geen papegaai? struisvogel? pinguïn? flamingo? Allez, nu niet dat die in onze hof rondlopen :) maar vogels zijn vogels he ;)

 
Op 05 juni, 2006 , Blogger Stijn zei...

pas op tine, niet gaan veralgemenen :)

 
Op 05 juni, 2006 , Anonymous Anoniem zei...

Pimpelvink: een vink, die aan de drank is. Misschien wel aan de Kriek. Een vrouwelijke pimpelvink dus, amai mijn hoofd doet zeer van al dat denken.

 
Op 05 juni, 2006 , Blogger Tine zei...

nee ok, ik geef toe dat ik ook wel raar zou opkijken als mijn vader zou zeggen: 'He kijk, er zit een struisvogel op de mezebollen' :D

vrouwelijke pimpelvink? dan moet het wel kriek lindemans zijn he :p ik ken namelijk te veel mannen die ook graag kriek bellevue drinken - en wat zijn dat dan???

 
Op 06 juni, 2006 , Blogger Bad, Mean, Ugly zei...

Een Bellevink....?

 
Op 06 juni, 2006 , Blogger Tine zei...

ik zou dat juist een pimpelvink noemen.. pimpel doet me denken aan roos paars, dus.. :p
(en eigenlijk ook aan cluedo)

 
Op 06 juni, 2006 , Blogger Bad, Mean, Ugly zei...

Cluedo?

Een dader, een wapen en een kamer?!?

Aan de wiet gezeten, jij?

Het gaat hier wel over lieve, onschuldige pietekes hé!

 
Op 07 juni, 2006 , Blogger Tine zei...

hela hela, da pik ik ni he!! Ik heb nog nooit gerookt meneer, laat staan wiet gebruikt... Doch ga ik langzaam ten onder aan de rook die sommige mensen uitwasemen...
maar dat heeft niet echt veel met cluedo te maken... hoe een pimpelmeesje mij aan cluedo doet denken? gewoon: er is daar een personnage dat professor pimpel heet :)

 
Op 07 juni, 2006 , Blogger Bad, Mean, Ugly zei...

Zo jong en nog geen nog wiet gerookt! Er is geen jeugd meer tegenwoordig!
In onze tijd....

Ik kende prof. Pimpel niet. Sorry Tine, maar cluedo en pimpelmeesjes, dat was voor deze jongen een te grote stap.

 
Op 08 juni, 2006 , Blogger Tine zei...

:) te veel wiet gerookt in 'uwen tijd'?

 
Op 08 juni, 2006 , Blogger Bad, Mean, Ugly zei...

Pfoehhhh.....ok, maar nooit alleen...

Hoe is't met bloks en exa's? The first one is f*cked. Maar laat je niet doen hé..

 
Op 09 juni, 2006 , Blogger Tine zei...

de tweede ook.. de derde was goed...

mss mijn volgende wens bij onze God plaatsen, minder migraine...

trouwens wel een prachtige prestatie, van Meesje Pimpel naar wiet roken :D

 
Op 10 juni, 2006 , Blogger Bad, Mean, Ugly zei...

Wietje, pietje; het ligt ook allemaal zo dicht bijeen.

Kan ik het helpen?

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage